måndag 13 januari 2014

Tesselating windmills

För ett par år sedan köpte jag Marti Michells mall till Tesselating windmills. Jag högg tag i ett charmpack och provade direkt. Som vanligt med Marti's mallar är allt noga uttänkt och bitarna passar superbra ihop. Sen har toppen hängt här i väntan på att få bli något.



Jag har en tanke om att börja året med att försöka få klart lite UFO'n. Så denna fick bli näst på tur. En baksida med blixtlås i och det blev ett kuddfodral av den.



Det är en rejält stor kudde att krama om, 60 x 60 cm.

Eftersom det är måndag länkar jag till Eva J's visa och berätta.



14 kommentarer:

Maja sa...

Kudden är så fin och passar perfekt på sin plats!
Kram//Maja

Birgitta i Gävle sa...

Vilken fin kudde. Det tar tid att skära efter Martis mallar, men sen går det som en dans att sy.

evaj sa...

Det är ett roligt mönster att sy denna twister och blir så bra och ser så avancerad ut färdig!!Din kudde passar perfekt i fåtöljen.
Tack för du tog dig tid och ville länka till Visa och Berätta.måndag!!Bambikramar

Gunilla sa...

Fin kudde! Grattis till att ha fått klart ett UFO. Känslan är väldigt skön, eller hur?
kram

Gudrun sa...

Härlig kudde och jag skulle gärna velat sjunka ned i den mysiga stolen. Kram Gudrun

Catarina C sa...

Fin kudde och trevligt mönster, ser jättemysig ut! Kram Catarina

Anonym sa...

Fin kudde du gjort klar. Det är en linjal man kan använda ofta. För det blir så fint. Lisbeth T

Dollandesign sa...

Det blev en "maffig kudde" av Din vackra topp, tycker jag.

Dollandesign

Katarina sa...

Kul att se att också du har sytt! Blev en jättefin kudde för den platsen! kram Katarina

Cecilia Arnqvist sa...

Gillar verkligen detta mönsterblock. Fina alster!

Cissi

Kerstin sa...

Vilken underbart härlig kudde!
Kram Kerstin

Bibbi sa...

En fin kudde är ju aldrig fel att få till!! Den passar ju som hand i handske på sin plats!!
Kram

Ulla's Quilt World sa...

So lovely!
Greetings from Finland!
Hugs, Ulla

Viveka sa...

Superskön kudde tycker jag.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...